LinkedIn; 8 tips voor bedrijven

LinkedIn; 8 tips voor bedrijven

LinkedIn; 8 tips voor bedrijven

LinkedIn wordt door velen al voor zakelijk netwerken gebruikt. Omdat LinkedIn echter zoveel gebruikers heeft is het ook belangrijk voor bedrijven om zichtbaar te zijn op LinkedIn. Het is een platform dat erg makkelijk als marketingtool ingezet kan worden. Alleen moet je als bedrijf wel weten hoe, daarom een aantal tips.

  1. Zorg dat je bedrijfspagina er professioneel uitziet. Het is erg belangrijk dat je omschrijving precies vertelt wat het bedrijf doet en waarin het zich onderscheidt. Daarnaast is het uiteraard van belang dat de juiste contactgegevens en juiste logo’s zichtbaar zijn.
  2. De pagina moet zorgvuldig en regelmatig beheert worden. Dit kan eventueel door meerdere personen gedaan worden maar zorg er dan voor dat er duidelijke richtlijnen worden afgesproken over de content van de pagina.
  3. Zorg ervoor dat er interactie is. Reageer op interessante artikelen van connecties en plaats zelf regelmatig waardevolle content. Deze content kun je plaatsen voor al je volgers maar je kunt er ook voor kiezen om een specifiek publiek te bereiken. Gebruik hiervoor de functie: ‘targeted updates’ die LinkedIn aanbiedt.
  4. Gebruik zogeheten ‘showcases’ als je meerdere producten en diensten aanbiedt. Dit zijn aparte landingspagina’s die je vervolgens koppelt aan je bedrijfspagina. Hierdoor trek je een aparte groep volgers aan en kun je ook je updates beter over een specifieke groep volgers verdelen. Zo val je de rest van je volgers niet lastig met irrelevante informatie.
  5. Op LinkedIn is het heel normaal om te vragen naar recommendations. Nederlanders zijn hier wellicht wat bescheiden in maar het is belangrijk om als bedrijf uit je comfort zone te stappen om jezelf te verkopen. Als je goed werk verricht dan mag iedereen dit toch weten?
  6. Uiteindelijk draait het ook op LinkedIn om volgers, nodig daarom mensen uit om de bedrijfspagina te volgen. Zorg er allereerst voor dat alle werknemers van het bedrijf de bedrijfspagina volgen. Je zult zien dat doordat connecties van deze werknemers de pagina zien, er meer volgers bijkomen. Vervolgens kun je ook klanten en andere mensen uit je netwerk uitnodigen om de pagina te volgen.
  7. Als je met regelmaat content deelt dan kun je er voor kiezen om de advertentiemogelijkheden die LinkedIn aanbiedt te gaan gebruiken. Je kunt bijvoorbeeld tegen betaling banners plaatsen op bepaalde pagina’s. Ook geeft deze functie je de mogelijkheid om heel gericht je doelgroep te bepalen.
  8. Gebruik de statistieken die LinkedIn geeft om je pagina te analyseren. Je ontvangt erg veel informatie over demografie en unieke bezoeken aan je pagina. Hierdoor wordt de doelgroep nog duidelijker in beeld gebracht en deze informatie kun je weer gebruiken bij eventuele volgende posts.

Zichtbaar zijn op LinkedIn heeft voor elk bedrijf voordelen. Zowel in de business-to-consumer markt als in de business-to-business markt is LinkedIn in te zetten als marketingtool. Ook voor het plaatsen van vacatures en het delen van informatie is LinkedIn uitermate geschikt. Creëer dus snel een bedrijfspagina en benut alle openliggende kansen!

Over de auteur

Laat een reactie achter