Creatieve marketingcampagne ideeën om je verder te helpen

Creatieve marketingcampagne ideeën om je verder te helpen

Creatieve marketingcampagne ideeën om je verder te helpen

Het is niet makkelijk om constant met creatieve ideeën te komen voor een nieuwe marketingcampagne. Soms zijn de geniale ingevingen op en weet je echt niet meer wat je moet verzinnen. Zit je op dit moment in zo’n situatie? Lees dan vooral even verder. We geven je een aantal strategieën die je weer op weg helpen.

Zoek een partner

Marketingcampagnes krijgen een frisse impuls als je een partnerschap aangaat met een ander bedrijf. Het is goedkoper om te adverteren omdat je de kosten kunt delen. Ook spreek je een totaal nieuwe doelgroep aan. En door iemand van buitenaf naar je bedrijf te laten kijken, creëer je vernieuwende content.

Maak gebruik van ‘user-generated’ content

Door content de delen die de consument heeft gecreëerd, wordt je bedrijf persoonlijker. Ook is bekend dat reviews van anderen erg serieus genomen worden. Als je tevreden klanten hebt, adverteer hier dan mee. Je kunt dit doen door persoonlijke verhalen te delen maar ook bijvoorbeeld door consumenten de opdracht te geven om zelf ideeën in te sturen. Hierdoor creëer je ook nog eens interactie.

Bloggers

Bloggers hebben ontzettend veel invloed op consumenten. Vandaag de dag is er in elke markt wel een belangrijke blogger te vinden. Probeer in contact te komen met de blogger die populair is bij de doelgroep. Deze bloggers kunnen je ook helpen aan nieuwe inspirerende content.

Experimenteer

Probeer verschillende soorten content op verschillende platformen uit. Per slot van rekening weet niemand precies wat het beste werkt voor een bedrijf. Wie weet ontdek je nieuwe en succesvolle strategieën op een ander platform.

Betrek je werknemers erbij

Je werknemers zijn je visitekaartje. Gebruik ze dus. Vertel persoonlijke verhalen over werknemers die passie hebben voor het bedrijf. Of organiseer een brainstormsessie waarin elke werknemer zijn of haar mening kan delen. Je werknemers hebben veel kennis van het bedrijf en kunnen je zomaar verassen met interessante ideeën. Maak je al gebruik van Snapchat? Geef je werknemers dan eens de gelegenheid om deze over te nemen en laat je verrassen!

Vergeet bestaande klanten niet

Uiteraard is het doel van veel marketingcampagnes om nieuwe klanten binnen te halen. Het bedrijf moet tenslotte groeien. Maar je moet er ook voor zorgen dat bestaande klanten tevreden blijven en niet naar de concurrent vertrekken. Beloon trouwe klanten dus met iets extra’s. Geef ze het gevoel dat ze speciaal zijn en gewaardeerd worden.

Crossmedial storytelling

Storytelling is een van de meest effectieve methodes in marketing. Dit wordt echter nog effectiever als het verhaal dat je deelt zich op meerdere platformen tegelijk afspeelt. Denk aan filmpjes op Youtube, foto’s op Instagram en teksten op Twitter en Facebook die allemaal hetzelfde verhaal vertellen.

Welke manier je ook kiest om je marketingcampagne een creatieve boost te geven, zorg er altijd voor dat je een plan hebt voordat je begint. Helaas zijn er maar weinig bedrijven die met een aantal toevallige ‘lucky shots’ een succesvolle campagne hebben verspreid.

Over de auteur

Laat een reactie achter