De beste manier om millennials te bereiken

De beste manier om millennials te bereiken

De beste manier om millennials te bereiken

De Millennials, ook wel bekend als generatie Y zijn mannen en vrouwen geboren tussen 1980 en 2000 (15 tot 35 jaar). Zij zijn de eerste generatie, die letterlijk digitaal is opgevoed. Het is hen met de paplepel ingegoten en zij maken als geen ander te allen tijde gebruik van het internet. De millennial is jong, gedreven, visueel, creatief en op zoek naar authenticiteit, geluk en invulling.

 

De babyboomer is oud geworden en de millennial is hét nieuwe doelwit van luxe merken en marketeers. Elk jaar wordt de millennial ouder en stijgt daarmee ook hun bestedingsvermogen. Hierdoor zijn veel merken bang dat als zij hun slag nu niet slaan het te laat is.

Het is voor marketeers een ware obsessie geworden om generatie Y beter te begrijpen, waardoor er talloze onderzoeken worden verricht om te achterhalen wat hen drijft. Elke keer zijn er weer nieuwe bevindingen, die hét wondermiddel zouden moeten zijn voor deze moeilijk bereikbare generatie, maar marketeers hebben het niet makkelijk. Deze generatie heeft hele andere idealen dan de vorige generaties. Het gaat hen niet om geld, status, zekerheid of kennis, maar om diepgang, creativiteit, delen, invulling en authenticiteit. Zij zijn daarom niet gevoelig voor traditionele media, omdat dit vaak wordt gezien als commercieel en doordacht. Deze generatie is de baas en dat blijkt wel uit de moeite die marketeers nemen om hen te bereiken. Marketeers denken dat social media hét antwoord is om millennials te bereiken, maar uit recent onderzoek van Battery Ventures blijkt dat niet alle platformen even geschikt zijn om de interactie met deze generatie aan te gaan. De resultaten tonen verder aan dat van alle social media platformen, Facebook onder de millennials nog steeds hét platform is waar de meest actieve gebruikers op zitten. Voor merken is Facebook dus nog steeds een geschikt platform waar veel interactie met deze generatie mogelijk is, mits het goed wordt aangepakt.

Daarnaast is het voor marketeers belangrijk om de doelgroep te segmenteren, want niet alle leeftijden zijn even actief op de verschillende social media platformen. De jongere millennials van 15 tot 25 jaar zullen eerder op Instagram en Snapchat actief zijn dan op Twitter, Pinterest en Facebook. Het segmenteren is dus uiterst belangrijk, maar wat velen nog steeds over het hoofd zien is dat ook deze generatie ouder wordt. De interesses en behoeftes van deze generatie zullen veranderen naarmate zij ouder worden. Vernieuwend, authentiek, innoverend en uniek zullen met een paar jaar misschien wel veranderen in stabiliteit, veilig, kwaliteit en gemakkelijk. Het is dus belangrijk om als merk mee te groeien met je doelgroep.

 

Over de auteur