Tips voor Email Marketing

Tips voor Email Marketing

Tips voor Email Marketing

Email Marketing is voor veel ondernemers een goede manier om bezoekers naar je site te trekken. Ook al is Online Marketing anno 2015 erg versplinterd, Email Marketing mag zeker niet vergeten worden. Het is zelfs nog steeds één van de meest effectieve marketing middelen. Tijd voor wat tips & tricks over Email Marketing.

Het belangrijkste bij Email Marketing is natuurlijk dat je een klantenbestand hebt. Als mensen je persoonlijke informatie geven via bijvoorbeeld de website, gebruik die dan. Lees wel even de email-code voordat je gegevens van je klanten vraagt. Zorg ervoor dat de call-to-action: ‘inschrijven voor de nieuwsbrief’ duidelijk zichtbaar is op je website. Leg de klant ook meteen de voordelen van inschrijven voor de nieuwsbrief uit. Ook is het slim om je mailing te personaliseren. Geef de klant de optie om elke dag een update te krijgen aan de hand van persoonlijke interesses of voorkeuren of juist maar één nieuwsbrief per week of maand. Daarnaast is het tegenwoordig vanzelfsprekend dat een nieuwsbrief ook op een mobiel leesbaar is, zorg hier dus voor.

Social Media

Social Media en Email Marketing gaan hand in hand en kunnen elkaar versterken. Zo is het slim om je Social Media logo’s op te nemen in je nieuwsbrief, zodat klanten via je nieuwsbrief aangespoord worden om je bedrijf op Social Media te volgen. Maar uiteraard werkt het ook andersom. Plaats op Social Media eens content die je ook in je nieuwsbrief gebruikt. Nodig klanten vervolgens uit om zich in te schrijven voor de nieuwsbrief.

Content

De nieuwsbrief valt of staat met de content die je levert. Klanten zullen zich alleen inschrijven voor een nieuwsbrief als dit ze daadwerkelijk waardevolle informatie oplevert. Denk dus na over de content die je levert en besteed hier tijd en aandacht aan. Zorg ervoor dat de onderwerp regel van de mail pakkend is. Daarnaast is het belangrijk om je nieuwsbrief overzichtelijk te houden. Zorg ervoor dat een lezer makkelijk kan selecteren welke artikelen voor hem/haar interessant zijn en help de lezer naar het volledige artikel door een duidelijk zichtbare link.

Interactie

Vraag om feedback. Dit zorgt ervoor dat de Email Marketing van je bedrijf verbetert en optimaliseert. Daarnaast geef je een ontevreden lezer de mogelijkheid om feedback of klachten te uiten. Dit zal de klant een positief gevoel geven. Zorg er ook voor dat de afmeldlink onderaan de nieuwsbrief te vinden is.

Misschien wel de belangrijkste tip is het testen van je email. Zorg ervoor dat alle links werken en doorlinken naar de juiste landingspagina. Email Marketing is dus nog steeds effectief en kan met deze tips en tricks ook voor jouw bedrijf een nog groter succes worden.

Over de auteur

Laat een reactie achter